Behöver lite peptalk

Jag har varit hemma med stackars lilla minstingen hela veckan Hon har haft feber som gått upp och ner och har en jobbig hosta. Detta har gjort att hon har varit ganska klängig så man får inte en sekund för sig själv. Hon vill inte ens sova middag i sin egen säng utan ska ligga intill mig som ett litet frimärke. När jag sen försöker lirka mig ur hennes grepp när hon somnat så vaknar hon till och blir dunderarg att jag försöker gå därifrån. Dessutom har J varit borta både i tisdags och igår kväll så han har inte kunnat hjälpa mig på kvällen. På natten går febern upp på minstingen så då kan hon inte sova några timmar mitt i natten utan hon gnyr och försöker sova men mår för dåligt så hon kan inte, stackars liten. Allt detta gör att jag känner mig som att jag är 70 år just nu. Ikväll ska vi dessutom iväg till svägerskans födelsedagskalas. Kanske inte så smart med en sjuk liten tjej men blir hon för gnällig så är det ju bara att åka hem. MEN igår lyckades jag i alla fall averka 30 minuter på crosstrainern och nu peppar peppar så ligger hon och sover middag i sin egen säng (dock efter en hel del protester...). Nu har jag chansen att  försöka sminka bort de svarta ringarna under ögonen och reda ut tovorna i håret så att man inte ser alltför mycket ut som en slutkörd småbarnsmorsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0