Påskens förbannelse

Mat, godis, mat, godis och mera mat...det  är det som är påskens förbannelse. MEN av någon fantastisk anledning är jag inte ett dugg sugen på godis, speciellt inte de där halväckliga äggen som finns nu till påsk. Hade det varit chokladägg hade det varit svårare att motstå, men de var slut när jag bunkrade upp påskgodis. Ibland har man tur!
Sen är det maten. Igår blev det lasange vilket man kan göra någorlunda ok näringsvärde på. Idag blir det nog grillning med lite bakpotatis. Det går ju också att "fixa till" så att det blir schysst mat. Imorgon däremot blir det traditionell påskmat. Då är det väl bara att inte äta så mycket av allt och inte få frispel bland kakor och tårta. På påskafton är det dags igen, påskmiddag med en annan del av släkten. Söndag blir det nog rester skulle jag tippa på påskmat igen...man börjar nog ledsna lite på det vid det här laget. Måndag blir det 70-årskalas så jag hoppas att det blir något annat än påskmat då. Men kalasmat brukar inte alltid vara den nyttigaste och just denna 70-åring brukar ha smörgåstårta på kalas, my weak point...det är ju sååååå gott! Jag återkommer med en rapport på hur det gått med påskens förbannelse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0