Vilken morgon!!!

Hade tänkt gå upp halv 6 för att hinna fixa iordning mig själv i lugn och ro innan alla kidsen skulle vakna. Tror du att det blev så? Nej,  skulle intge tro det. När jag slår upp mina blå och slänger ett getöga på väckarklockan så visar den 7.19. Jag gnuggar ögonen och tänker att jag sett fel men jag märker att det är för ljust ute för att vara tidigare på morgonen så jag flyger ur sängen. Äldsta dottern börjar skolan klockan 8 så jag börjar med att väcka henne sedan väcker jag de andra två. Jag förstår inte riktigt hur jag lyckas men jag får på alla tre kläder plus mig själv,, borstar hår och tänder och fixar mackor och festis som de får äta i bilen på väg till skolan plus en vällingflaska till minstingen.

Vi kommer till skolan prick 8 så hon kommer i tid precis. På dagis är det inte lika stressat tack och lov så då börjar min puls lugna ner sig. När jag kommer till mitt första möte för dagen passar jag på att sminka mig lite i bilen på parkeringen utanför. Yes!!! Jag klarade det, utan att bli försenad!!! 

Jag undrar vilken förbränning man får av det adrenalin påslag som har varit i min stackars kropp under hela denna morgon. Jag känner mig fortfarande hypad och lite stressad. Nu ska jag gå och äta lunch med en kompis och försöka varva ner. Kidsen ska få milkshake och bullar ikväll för de var så duktiga imorse. Hade någon av dem satt sig på tvären hade allt blivit pannkaka. Snacka om stressad småbarnsmorsa! Väckarklockan kommer snart att förpassas till de sälla jaktmarkerna för händer detta igen kommer den att få vingar och flyga ut genom fönstret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0