I valet och kvalet...

Hur ska man egentligen lägga upp en träning som ska funka med barn, jobb och allt annat? Som det känns nu så blir det tidiga morgnar och sena kvällar som det finns möjlighet för mig att ta ett pass. I och för sig så kan man köra ett pass vid lunchtid eftersom jag ibland jobbar hemifrån och så har man ju helgerna. Eftersom jag redan går upp innan tuppen (och alla andra i huset!) för att hinna göra mig i ordning innan alla ungar ska upp så är det inte sååå lockande att kliva upp ytterligare 45 minuter tidigare för att kunna få in ett pass. Nej, det blir till att planera passen, precis som man behöver planera tillvaron i övrigt som småbarnsförälder. Kanske det bästa är att lägga in vilodagarna mitt i veckorna eftersom man har mest att göra då, eller i alla fall är man mest uppbunden då. Gymet är ju hemma också så kidsen kan ju vara med också... Äh, det kommer att lösa sig med tiden. Vill man så kan man, det är allt det hänger på! Det gäller bara att ha rätt inställning så löser sig det mesta :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0